dimarts, 24 d’agost del 2010

Ruta: Queralbs - Refugi de Coma de vaca - Santuari de Núria

El divendres 27 d'Agost, la Raquel i jo vam fer la ruta de Queralbs al Refugi de Coma de Vaca.
És una excursió molt recomanable i molt maca amb molt bones vistes del riu Freser ja que tota l'excursió transcorre pel costat d'aquest riu.
Nosaltres vam deixar el cotxe a l'estació del cremallera de Queralbs, vam baixar aproximadament 1 Km. fins arribar a la central elèctrica de Daió, vam trobar altres persones que deixaven el cotxe aparcat aquí, vas seguint tota l'estona marques blanques i vermelles, però també es pot seguir les marques grogues d'Itinerannia, que et porta al refugi. És una ruta molt ben senyalitzada. Passes pel Salt del Grill, on es pot reposar i refrescar-se una mica. Vas pujant fins arribar a les gorgues del freser on s'ha de travessar una palanca amb fustes, jo vaig passar pel riu, no ho veia massa clar, passar per aquell pont... Aqui comença la part més dura, ja que a partir d'aqui hi ha una pujada bastant forta i sense quasi ombra, s'ha d'agafar amb calma i disfrutant de les vistes, ja que el camí es va enfilant cap amunt. Quan ja veus el refugi, ve la part de baixada i ja ets al Refugi de Coma de Vaca , nosaltres aquí vam dinar i vam conèixer el guarda en Xavier i el seu ajudant, molt bona gent, a més també vam conèixer amb en Pere el pastor de Tregurà que ens va estar explicant històries i altres coses interessants... Vam compartir al nostra suite particular amb 3 excursionistes de Lleida, 1 excursionista que anava per lliure, la dona danesa que va tardar 7 HORES de Núria al Refugi i nosaltres, per qui volgui anar amb un refugi que pensi en portar taps per les orelles, és un consell.
L'endemà pel matí vam aixecar-nos a les 7 del matí, un bon esmorzar i en direcció cap al Santuari de Núria. El camí és molt bonic per les vistes, però si no s'està acostumat a grimpar per les roques i es té vèrtic pot ser perillós. Les vistes són privilegiades i el millor és la tranquilitat que es té. Tots dos camins són molt concorreguts per gent que t'explica coses o només parles amb ells. Nosaltres vam estar unes 4 hores en fer aquest recorregut que està marcat en 3 Hores i 30 Minuts.

Valoració de l'excursió: Molt Bona. (Personalment no serà l'ùltima vegada que la faci)