diumenge, 28 d’octubre del 2012

Ruta per l'Alta Garrotxa.

Divendres, 2 de novembre de 2012

Hem fet la següent ruta, amb companyia d'en Josep C., en Pep O. i jo (Carles). Quedem a les 8:00 a Montagut, per tal d'anar amb un sól cotxe fins a l'últim aparcament de l'Alta Garrotxa. Espai d'Interès Natural.
Hem tingut sort i hem pogut aparcar a l'últim aparcament que es troba, just després de la Cova dels Ermitons, enfilat a la falda dels cingles de Freixent o de Gitarriu i després de la Roca del Castell Sespasa, un bon lloc on molts escaladors, han començat a iniciar-se a l'escalada en roca.
Comencem a caminar, seguint la pista forestal, en direcció a Sant Aniol. El camí que hem d'agafar es troba ballat amb una cadena, ja que només hi poden passar autoritzats i els propietaris de la Muntada.
Seguim la pista i ens trobem, la passera amb abundant aigua, quan ens estem mentalitzant per passar i mullar-nos els peus, arriba un 4x4, que s'ofereix a deixar-nos enfilar a sobre i així evitar de mullar-nos.
Creuem la passera de luxe i continuem, per la pista. Per aquesta, ens trobem antigues construccions, ja en ruïnes, del passat.
Agafem el trencant que indica el camí, però s'ha de creuar el riu i degut a la quantitat d'aigua que baixa per la riera, decidim de continuar per la pista, fins a la Muntada.
En arribar a la Muntada, hi ha un caminet que passa, just pel costat de la propietat del mas i que va a sortir costat del Gomarell, des d'on agafen l'aigua, pels pobles de Montagut i Sant Jaume de Llierca. Creuem la resclosa del Gomarell amb compte, ja que al haver-hi tanta aigua, podríem patinar i acabar mullats...
Després, agafem el camí molt ben marcat. Fins i tot es pot observar que les pedres són ben llises de tanta i tanta gent que hi ha passat i que hi passa.
Al cap d'una estona de caminar, arribem fins al pont penjant del llierca, com no, aquest pont mereix les nostres fotos.
Continuem la marxa i just abans d'arribar al següent pas per creuar la riera, decidim altre cop d'agafar un caminet i així evitar de creuar-la. És la primera vegada, que passo per aquest camí, ja que sempre que hi havia anat, passava pel molí de Sant Aniol.
El camí que hem agafat, passa per l'altre costat del molí, el veiem durant una estoneta i arribem de seguida a Sant Aniol d'Aguja.
Fem una visita ràpida a l'ermita de Sant Aniol i esmorzem amb la tranquil·litat de la zona.
Després de recuperar forces, anem cap al Salt del Brull, de camí visitem el Gorg Blau i després de grimpar i posar el peu en remull, arribem al Salt del Brull. Desfem el camí, però aquesta vegada, sense posar el peu a l'aigua i altre cop som a Sant Aniol.
Agafem el camí marcat amb les marques blanques i vermelles del GR-11, que ens portarà fins a Talaixà. Al cap d'una estona de caminar arribem al Salt de la Núvia i com que en Pep, era la primera vegada que hi era, l'hi explico la història del salt. Veiem la fita que separava les terres de la Quera i continuem la marxa.
Travessem un parell de tarteres, per sort, sense problemes i enfilem el camí cap a la Quera. Just abans d'arribar, veiem un trencant amb unes lletres FC, que ens indiquen el camí cap al Forat Quer. És una pujada, que fa suar de valent, a l'hora que també s'ha de grimpar per pedres i no perdre mai de vista les fites que hi han. A l'arribar al forat, toca posar-se de quatre grapes i entrar cap al forat. A l'altre costat hi ha un balcó que es pot observar tota la zona, com per exemple el Martanyà, el Puig de Mas d'en Coll i d'altres.
Altre cop toca desfer el camí i estar atents a les fites. Altre cop al camí ja quasi bé a la Quera, veiem una destrossa a la zona, estan fent una pista forestal!!!! Veiem la Quera, que cada dia està pitjor.
Continuem el camí, al cap d'una estona arribem a la Talaixà, on segurament si busquéssim una mica trobaríem algun que altre rovelló o pinetell.
A l'arribar a dalt de Talaixà, parlem amb el guarda del refugi, que ens explica una mica, què hi fa allà. Després de parlar molt, anem cap a dinar, ens posem al sol i a menjar que ja és hora.
Un cop amb la panxa plena, volem anar a visitar l'església de Sant Martí de Talaixà, restaurada, fa poc, però un toro no ens deixa passar... Què hi farem, reculem i marxem.
Agafem el camí de baixada cap a Pont d'en Valentí, també molt ben marcat. El camí voreja la muntanya del Ferran, ja visitada, en una anterior excursió. Altre cop passem per la destrucció de la pista i continuem cap a vall.
Al cap d'una estona de caminar, arribem al Pont d'en Valentí, tornem a fer més fotos, creuem el pont i agafem la pista, altre cop cap al cotxe.
Ha estat una ruta, molt maca, amb bona companyia i un molt bon temps.

Temps de la ruta: 6 hores i 4 minuts
Distància: 16 Quilòmetres i 37 metres
Dificultat: 2 sobre 5, per la pujada al forat Quer.