dissabte, 2 de febrer del 2013

Camí de Ronda. Calella de Palafrugell al Far de Sant Sebastià

Dissabte dia 2 de febrer de 2013

El dissabte dia 2, tot i l'amenaça del temporal de vent, vam sortir a fer una sortida. En aquesta ocasió vam optar per fer Calella de Palafrugell al Far de Sant Sebastià.
Els integrants de la ruta, van ser: La Sandra P., en Jordi C., la Núria G., en Xevi P., la Raquel V. i jo.
Vam quedar aviat al matí i primer de tot, abans de caminar, ens vam trobar al Bar de Borgonyà, on vam degustar d'un esmorzar de forquilla i ganivet. (Mal fet..., ja que cap dels integrants, no teniem ganes de caminar, en arribar al lloc...)
Després de fer l'esmorzar en aquest bar, molt recomanable, vam dirigir-nos fins a Calella de Palafrugell, on vam començar la ruta.
El camí, que vam agafar és el GR-92, que és el que es passa pel costat de la costa i denominat Camí de Ronda.
Vam passar per la platja de Portbò, on es fa la típica cantada d'havaneres, de principi d'estiu. Continuem el camí, sempre ben indicat, per les marques blanques i vermelles o per les mateixes marques que l'ajuntament ha col·locat.
Després de deixar Calella, arribem a Llafranc, pel camí que ressegueix la costa i es pot observar la Punta d'en Blanc, la Roja i les Negre de Garbí. A més de tenir una vista privilegiada de la Badia de Llafranc.
Vam anar a parar a la Platja de Llafranc, en aquests dies buit i els comerços esperant als turistes d'estiu.
Després en arribar a Llafranc s'ha d'estar atents, ja que s'ha d'agafar un PR, un sender de Petit Recorregut, ja que, fem un camí diferent tant de pujada, com de baixada.
Agafem aquest camí indicat amb franges de color blanc i groga. Aquest camí ens endinsa en una urbanització, on els que hi viuen, no arriben a fi de mes...
Anem seguin el camí, ben marcat i trobem un pal indicador, on hi ha un punt d'interès, es tracta del Dòlmen de Can Mina dels Torrents, l'anem a visitar. Tornem pel mateix camí i enllacem altre cop el mateix camí.
Després de passar pel costat de l'hípica, les marques tornen a canviar de color, ara les trobareu de color verd i blanc...
A partir d'aquí, potser el camí s'enfila un xic, però res que no es pugui fer.
El camí ens porta directament al Poblat ibèric de Sant Sebastià de la Guarda, el visitem, fem una volta per la zona de l'hotel del far, tancat per descans d'hivern i comencem el camí de baixada, buscant un lloc per dinar.
El camí de baixada, el fem pel GR-92, aquest cop seguin les marques blanques i vermells. Altre cop resseguim el camí de ronda altre cop fins a Calella de Palafrugell, on vam deixar els cotxes.
És una ruta, molt fàcil, apte per fer en famílies, amb gent poc habituada a caminar i també es pot fer amb nens.

Temps de la ruta: Unes 4 hores, amb parada per dinar, fotos i altres.