dijous, 29 de setembre del 2011

Salt del Sallent, Mas el Sallent i Santa Magdalena

Divendres, 30 de setembre de 2011

Aquesta vegada faig l'excursió amb la Raquel, ja que li he promès moltes vegades que la portaria al Salt del Sallent.
Hem quedat a les 8:00 hores del matí, hem agafat un cotxe i hem pujat per la carretera fins al Pla d'en Xurri, antic pins de Can Turó, allà per no perdre el costum, fem un xic d'estiraments i ens posem les botes.
Comencem a caminar i agafem la pista que posa, "El Salt del Sallent per les escales", al cap de dos minuts trobem un cartell amb la direcció al Salt del Sallent pel camí dels matxos, però jo pensan que potser aniriem més ràpids anem per les escales, el camí no és fàcil, però el problema és l'alçada i que agafes molta altura amb pocs metres.
Anem fent, amb més d'una bufada, però es fa... Jo ja l'havia fet la setmana anterior amb en Joan Carles i vam pujar dels pins al Salt en 45 minuts, però aquesta vegada vam trigar una hora llarga, però com que anavem a disfrutar del dia, ni vaig mirar l'hora d'inici i hora d'arribada. Ens vam acostar fins al Mas el Sallent i l'hi vaig ensenyar com l'estan rehabilitant i després vam tornar pel mateix camí fins al Salt, on tocava fer un bon esmorzar per recuperar les forces.
Ja amb les forces recuperades vam agafar la pista que porta fins al Refugi de Santa Magdalena, de la mateixa manera que en pujar ens ho vam pendre amb molta calma i anar xerrant i observant el paissatge, ens vam trobar a l'esplanada de Santa Magdalena.
Vam visitar l'entorn, més fotos de rigor i vam deixar per un altre dia la pujada al Puigsacalm i el Puig dels Llops, vam agafar el camí de les Olletes, però com sempre se'm fa molt llarg la baixada, per sort que vam para una mica a visitar l'ermita a dintre la cova i tornar a baixar.
Va ser una sortideta molt maca, però si no es vol pujar tant ràpid i baixar amb sense tant de desnivell, el meu consell és que es pugi i es baixi pels matxos, aquí deixo el meu consell...
Fins la pròxima, espero i desitjo que sigui al Puigmal!!!

Resum fotogràfic de la ruta (PROPERAMENT)