dimarts, 6 de desembre del 2011

Sant Nicolau 2011 - Marxa popular

Dimarts 6 de desembre de 2011

Ruta feta amb la bona companyia de l'Abert P., en Xevi P, en Josep C., el Grup Excursionista GECA de Sant Esteve d'en Bas i jo.
El punt de sortida d'aquesta ruta era el Coll d'Ùria, però abans ens hem anat apuntar al local del GECA que es troba a Sant Esteve d'en Bas.
Hem agafat el cotxe d'en Josep i hem fet un tram de curves fins arribar al Coll d'Ùria, on un senyor amb un xic d'estres anava aparcant els cotxes, però sense cobrar ni un duro....
Després de deixar el cotxe i fer els corresponents estiraments (poca broma amb això, ja que s'eviten lesions) comencem la ruta. Deixant a la nostra esquena l'aparcament ens hem anat enfilant, primer en direcció a la Salut i després en un trencant a l'esquerra en direcció a la Feixassa, que no és altre cosa que una antiga casa que es troba actualment en estat ruïnós, el camí actual travessa per l'interior de la casa i encara es pot observar el forn i la porta... S'ha fet la broma com no de dir: L'últim que tanqui la porta!!!
Hem continuat pujant i suant, però amb un pendent progressiu i no massa elevat. Mentre pujàvem veiem roques i alguna que altre cova, que enlloc d'anar recta al terra s'enfonsava cap avall (Del tipus de les escletxes de la Freixeneda).
El camí fins arribar a la masia de Roca Roja, ha estat bastant semblant del que hem trobat des de que hem deixat el coll, ja que creuàvem boscos de faigs i roures tota l'estona.
A la masia hem fet altre cop un reagrupament de grup i tots junts ens hem dirigit fins al restaurant Braseria El Coll, baixant pels camps del Mas del Torrent, hem esmorzat pa amb tomata i embotit, tot això a fora del restaurant i després de fer aquest bon àpat sempre ve de gust un cafetó, que l'hem anat a fer a El Coll, això cadascú se l'ha pagat...
Hem continuat la marxa ara sí, amb la panxa plena, en direcció a Falgars, però abans d'arribar-hi hem girat a la dreta per anar a parar a l'Hostal del Grau, lloc on comença el camí Ral de Vic a Olot.
S'ha baixat passant de llarg la mina dels bandolers i ja quasi al final del camí hem girat cap a la dreta i ja no hem deixat el camí fins a arribar altre cop al Coll d'Ùria.
Aquesta és la segona vegada que faig la marxa popular de Sant Nicolau, amb el GECA i espero que no sigui l'ùltima ja que a part d'organitzar una activitat que m'agrada molt, fan les rutes molt dinàmiques gens avorrides.
Fins la pròxima que suposo que serà, l'esmorzar de les maries!!!

Temps total de la ruta: 5 hores i 15 minuts. S'ha de restar una hora i una mica més, o sigui total de la ruta més o menys unes 4 hores.
Nivell: Un 2 sobre 5. ( Intermitja tirant a fàcil)
Distància: Uns 14 quilòmetres i 88 metres.
(Dades passades gràcies a l'Iphone 4s d'en Josep i també el recorregut)

Recorregut de la marxa

Vídeo de la marxa

1. Dona'ls-hi records de part meva.
    Et recomano també la del dissabte 4 de desembre, 3h i mitja, Coll de Bas, coves de la Vila, Xenacs, coll de les Falgueres, Collet de Saiols, i coll de Bas; organitza CEO, i hi ha esmortzar de foc... Disfrutaràs de valent... i dona'ls també records.