dilluns, 7 de març del 2011

De Rupit al Salt del Sallent

Diumenge, 6 de març de 2011

Aquest diumenge vam fer una excursió molt fàcil, amb la Susanna, en Marc, l'Elisa, en Josep, la Raquel i jo.
Vam quedar ben d'hora a Olot i vam anar fins a Rupit amb el cotxe, allà per no tenir problemes d'aparcament, vam deixar el cotxe just a l'aparcament que hi ha a l'entrada del poble, en el qual s'ha de pagar un preu simbolic d'un euro.
Després de deixar el cotxe en l'aparcament, vam travessar el pont penjant que hi ha a Rupit, ens vam dirigir cap a l'esglesia barroca de Sant Miquel, es baixen unes escales que hi ha just al costat de l'esglèsia i just es troba un pal informatiu on indica vàries rutes per anar fins al Salt del Sallent.
Nosaltres vam optar per anar pel de l'esquerra, es baixen unes escales i es passa per sota d'una escala, aqui s'ha d'anar en compte amb les banyes... Un cop superat aquest tros, es segueix un caminet que esta completament fresat, on també hi vam trobar marques de color groc.
El diumenge hi vam trobar un xic de fang, perquè el dijous hi havia nevat, però el camí per l'estiu o en època de sol, no hi ha d'haver cap problema. El camí no té pèrdua ja que tota l'estona va seguint la riera i arriban un moment en el qual s'ha de creuar un afluent de la riera de sallent, és un tram molt fàcil, l'ùnic que s'ha de tenir en compte és no relliscar i quedar xop/a.
Anem seguint ara el camí per dintre un bosc d'avellaners, el camí tot i no esta marcat, és bastant orientatiu, perquè s'ha d'anar seguint la riera, per trobar el salt.
Al cap d'una estona arribem al Salt de Sabaters i just al camí hi ha la Font de la Pomareda, d'on hi surt una aigua fresca i molt bona.
Anem seguint el camí i en uns deu minuts arribem al Salt del Sallent, com que hi vam arribar molt d'hora encara no hi havia quasi gent, vam fer algunes fotos i després ens varem anar fins al mirador on hi ha unes baranes i des d'on la gent que té vertigen pot observar amb més calma i tranquilitat la bellesa del salt.
En aquest lloc vam esmorzar, coca comprada al poble, un cop marxàvem la cosa es va anar complicant, ja que tal i com deien en altres blogs, es va començar a omplir de gent i xivarri. Adeu a la tranquilitat.
Desfem el camí fins al Salt del Sallent i el travessem, alguns per dintre la riera, així netegem les sabates i d'altres per sobre les roques, ara si, toca agafar la pista que no la deixarem fins al poble de Rupit.
Mentre anem per la pista, aproximadament a uns deu minuts del salt, trobem un altre pal, on ens indica la casa de colonies ermita de Sant Joan de Fàbregues, és una ermita del segle XI, reformada, però en una zona molt bonica.
Ara si, toca agafar altre cop la pista fins al poble de Rupit, més o menys de l'ermita al poble, hi ha uns tres quilometres. En aquest temps s'aprofita per parlar i continuar admirant la zona.
En fi aquesta ruta, és d'un nivell bastant inicial, ja que no comporta cap dificultat, apte per families amb nens i a gent que tingui ganes de fer una volta per un poble molt maco i disfruta de la natura.
Nosaltres vam estar a fer aquesta ruta unes tres hores, amb parades incloses, una d'elles va ser degustar la coca.
Després de la ruta, com en quasi totes les rutes, que acostumem a fer, vam anar fer un bon dinar al Restaurant Braseria El Coll, que es troba quasi a tocar de la carretera que aniriem cap a Olot, ja està indicat amb cartells. Aquest restaurant, té unes vistes de la Garrotxa impressionants, des d'on es veu el Puigsacalm, l'Alta Garrotxa i els Pirineus, entre d'altres coses.