dilluns, 21 de març del 2011

Joanetes - Sant Miquel de Castelló

Dissabte dia 19 de març de 2011

Aquest dissabte vam quedar amb en Josep, en Jordi, la Núria, en Xevi i jo, per fer una sortida i estirar les cames, ja que feia dies que no sortia per la muntanya.
Vam quedar a una hora prudencial a les 9 del matí, vam agafar els cotxes i vam arribar al pàrquing de Can Barris a les 9:22 minuts, allà vam agafar la carretera i vam començar a pujar, vam trobar un pal indicador que ens informava que a Sant Miquel de Castelló hi havia una hora, passant per les gorgues de Joanetes. Vam agafar aquest camí.
Vam travessar la riera de Joanetes que baixava amb una aigua molt neta, continuant el camí vam passar pel costat de varies masies habitades, de seguida vam trobar el camí marcat d'Itinerannia i vam seguir-lo sense cap mena de dificultat.
El camí era un pèl enfangat degut al temporal d'aigua que ens va afectar a la comarca i el camí segurament havia de ser una riera per la qual segurament baixava molta aigua. El camí no té cap dificultat, només alguna pujada que et fa suar una mica.
Vam passar per una esplanada on hi havia uns ases molt simpàtics que ens van venir a rebre i fins i tot es van deixar tocar per en Xevi.
Vam anar pujant sense fer cas del temps ja que el nostre objectiu era passar el matí de dissabte d'una manera diferent. Vam arribar al refugi-ermita, vam fer fotos, vam menjar i vam llegir l'història del lloc.
Mentre anàvem pujant els explicava la història i més d'un segur que es pensava que inventava...
Després d'estar una estoneta al lloc ens vam acostar fins al Mas Pibernat, ara en reconstrucció i vam tornar cap al cotxe desfent el camí que haviem fet de pujada.
Vam sortir a les 9:22 del parquing de Can Barris i a les 13:22 tornavem a ser al pàrquing. Més o menys una ruta d'unes 4 hores, amb parades, fotos, esmorzar i alguna relliscada, sense cap mal major.
Ruta molt fàcil de fer i apte per tothom.

Mapa dels llocs visitats i ruta amb el Google Earth

1. això de la relliscada sé per qui ho dius!! haha!
    em va encantar! per les vistes, per la història, pels ases i per la companyia!! ooooohh!!
    Fins la pròxima amic xi... ru... cai... re!! :)